Dzień w przedszkolu
W naszym przedszkolu pracujemy według następującego rozkładu dnia (podstawa programowa realizowana jest w godz. 8.00 - 13.00):
6.30 - 8.00 Schodzenie się dzieci
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
8.30 - 8.45 Ćwiczenia ogólnorozwojowe
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
8.45 - 9.00 Przygotowanie do śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
9.00 - 9.30 Śniadanie
Śniadanie.
9.30 - 10.00 Zajęcia dydaktyczne
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
10.00 - 10.15 Przygotowanie do II śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
10.15 - 10.30 II śniadanie
II śniadanie.
10.30 - 11.45 Pobyt na świeżym powietrzu
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
12.00- 12.30 Obiad
Obiad.
12.30- 13.45 Odpoczynek poobiedni
Grupa I - słuchanie bajek, leżakowanie.
Grupa II, III, IV, V, VI - słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne.
13.00 - 13.45 Zajęcia dodatkowe
Udział w zajęciach dodatkowych zgodnie z deklaracją rodziców: j. angielski, taniec, rytmika.
13.45 - 14.00 Przygotowanie do podwieczorku
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
14.00 - 14.30 Podwieczorek
Podwieczorek.
14.30 - 17.00 Ćwiczenia i samorzutna aktywność dzieci
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Rozchodzenie się dzieci.