Koncepcja pracy
WIZJA PRZEDSZKOLA
Nasze przedszkole:
· zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo,
· tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego
rozwoju dziecka,
· wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców,
· kształtuje postawy moralne, proekologiczne,
· promuje zdrowie fizyczne i psychiczne,
· przestrzega zasad wynikających z Konwencji
Praw Dziecka,
· organizuje sprawne zarządzanie placówką,
· analizuje i ocenia efekty swojej pracy,
· przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole.
MISJA PRZEDSZKOLA
- Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom,
rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
- Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego
potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości.
- Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim
dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
- Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości,
rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności
oraz wartości moralnych.
- Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji,
- Wszyscy przestrzegają prawa dziecka, dbają o dobre
stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację
interpersonalną.
- Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu
przedszkola,
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną,
zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
- Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby
środowiska lokalnego,
- Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię
w środowisku.
- Stosowane aktywne metody pracy, programy
i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość
pracy przedszkola.
- Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia
wpływają na wysoki poziom pracy.
MODEL WYCHOWANKA
· Wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch, zabawy
na świeżym powietrzu i bezpośredni kontakt z przyrodą.
· Umie stosować zasady bezpieczeństwa w przedszkolu
i poza jego terenem.
· Zna podstawowe czynniki warunkujące zdrowie.
· Potrafi dbać o własne zmysły i higienę układu nerwowego.
· Potrafi dostrzec siebie jako cząstkę przyrody.
· Potrafi unikać sytuacji mających negatywny wpływ
na jego zdrowie.
· Uświadamia sobie, że zdrowie jest wartością nadrzędną.
· Jest spontaniczne, otwarte na nowe pomysły.
· Chętnie poznaje nowe, nieznane rzeczy.
· Jest zainteresowane otoczeniem, z przyjemnością
przeprowadza eksperymenty i doświadczenia.
· Poszukuje możliwości oddziaływania na własne zdrowie,
w kontekście podejmowanych przez siebie działań.
· Doświadcza samodzielności i przyswaja nawyki
higieniczno-kulturalne.
· Umiejętnie korzysta z różnych źródeł wiedzy.
· Zaspokaja swoje potrzeby poznawcze, emocjonalne
i fizyczne.
· Ma i wzbogaca wiadomości o sobie i świecie.
· Potrafi dokonać właściwej oceny postępowania swojego
i innych osób według obowiązujących norm i zasad.
· Określa i nazywa przeżywane stany emocjonalne i próbuje
radzić sobie z nimi.
· Potrafi wypowiadać własne myśli w kontaktach
indywidualnych i zespołowych.
· Aktywnie uczestniczy w zabawach, eksperymentach
i innych zajęciach grupowych.
· Prezentuje właściwy stosunek do osób
niepełnosprawnych.
· Prezentuje aktywną postawę wobec własnego zdrowia.
· Jest opiekuńcze, chętnie niesie pomoc innym.
· Jest kreatywne, rozwija swoje zainteresowania
artystyczne.
· Wyraża swoje zdolności poprzez udział w konkursach,
przeglądach i uroczystościach.
Koncepcja w bieżącym roku szkolnym realizowana jest w: