Logo szkoły

os. Szymanowskiego 10

32-020 Wieliczka

tel. 12 278 18 65

Koncepcja pracy

WIZJA PRZEDSZKOLA

Nasze przedszkole:

  · zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo,
  · tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego
    rozwoju dziecka,
  · wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców,
  · kształtuje postawy moralne, proekologiczne,
  · promuje zdrowie fizyczne i psychiczne,
  · przestrzega zasad wynikających z Konwencji
    Praw Dziecka,
  · organizuje sprawne zarządzanie placówką,
  · analizuje i ocenia efekty swojej pracy,
  · przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole.

MISJA PRZEDSZKOLA

  - Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom,
     rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
  - Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego
     potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości.
  - Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim
     dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
  - Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości,
     rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności
     oraz wartości moralnych.
  - Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji,
  - Wszyscy przestrzegają prawa dziecka, dbają o dobre
     stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację
     interpersonalną.
  - Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu
     przedszkola,
  - Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną,
     zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
  - Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby
     środowiska lokalnego,
  - Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię
     w środowisku.
  - Stosowane aktywne metody pracy, programy
     i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość
     pracy przedszkola.
  - Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia
     wpływają na wysoki poziom pracy.

MODEL WYCHOWANKA

  · Wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch, zabawy
     na świeżym powietrzu i bezpośredni kontakt z przyrodą.
  · Umie stosować zasady bezpieczeństwa w przedszkolu
     i poza jego terenem.
  · Zna podstawowe czynniki warunkujące zdrowie.
  · Potrafi dbać o własne zmysły i higienę układu nerwowego.

  · Potrafi dostrzec siebie jako cząstkę przyrody.
  · Potrafi unikać sytuacji mających negatywny wpływ
     na jego zdrowie.
  · Uświadamia sobie, że zdrowie jest wartością nadrzędną.

  · Jest spontaniczne, otwarte na nowe pomysły.
  · Chętnie poznaje nowe, nieznane rzeczy.
  · Jest zainteresowane otoczeniem, z przyjemnością
     przeprowadza eksperymenty i doświadczenia.
  · Poszukuje możliwości oddziaływania na własne zdrowie,
     w kontekście podejmowanych przez siebie działań.

  · Doświadcza samodzielności i przyswaja nawyki
     higieniczno-kulturalne.
  · Umiejętnie korzysta z różnych źródeł wiedzy.
  · Zaspokaja swoje potrzeby poznawcze, emocjonalne
     i fizyczne.
  · Ma i wzbogaca wiadomości o sobie i świecie.

  · Potrafi dokonać właściwej oceny postępowania swojego
     i innych osób według obowiązujących norm i zasad.
  · Określa i nazywa przeżywane stany emocjonalne i próbuje
     radzić sobie z nimi.
  · Potrafi wypowiadać własne myśli w kontaktach
     indywidualnych i zespołowych.

  · Aktywnie uczestniczy w zabawach, eksperymentach
     i innych zajęciach grupowych.
  · Prezentuje właściwy stosunek do osób
     niepełnosprawnych.

  · Prezentuje aktywną postawę wobec własnego zdrowia.
  · Jest opiekuńcze, chętnie niesie pomoc innym.
  · Jest kreatywne, rozwija swoje zainteresowania
     artystyczne.
  · Wyraża swoje zdolności poprzez udział w konkursach,
     przeglądach i uroczystościach.

Koncepcja w bieżącym roku szkolnym realizowana jest w: